Time flies! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Xenia Batum - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Xenia Batum - WaarBenJij.nu

Time flies!

Blijf op de hoogte en volg Xenia

30 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

'Time flies when you're having fun!'
Niets is minder waar, ik zag dat het laatste verslag alweer een maand geleden was! Tijd voor weer een nieuwe dus.

De maand april, een maand van veel vakantie tijdens mijn stage/vakantie.
Op een dag kwam de eigenaresse van ons huisje naar ons toe, helemaal opgewonden, ze vertelde dat ze ieder jaar met haar zus naar een soort festival gaat in Oudtshoorn, het KKNK (Klein Karoo Nasionale Kunstefees) maar dat haar zus dit jaar had afgezegd. Ze vertelde vol enthousiasme over wat je daar allemaal kunt doen, Afrikaanse artiesten bekijken, rondlopen op de marktjes, veel en lekker eten, noem het maar op. Nu was haar vraag of wij het leuk vonden om mee te gaan. We zouden dan een B&B boeken en de reis erheen met de auto zou zij voor haar kosten nemen. Al met al absoluut niet duur. We mochten er even over nadenken. Lang hoefden we er niet over na te denken, want het was een week schoolvakantie en onze eerdere plannen konden niet doorgaan. We wilden heel graag mee dus! Alles geboekt en gepland en de week erop, hup richting Oudtshoorn!

Daar aangekomen zijn we de eerste dag met Adele en een vriendin van haar mee gegaan, zij kwamen daar voornamelijk voor de Afrikaanse artiesten en zodoende hebben wij hier ook een beetje van geproefd. De ene vonden we wel leuk, zoals een zanger die Elvis Blue heet (wauw wat was zijn optreden mooi en goed!) en anderen wat minder.

In de omgeving van Oudtshoorn is ook van alles te doen, zo zijn we naar een wildlife park gegaan (daar met een witte tijger welp geknuffeld), naar een struisvogel park (ook nog op struisvogel gereden!), naar de beroemde Cango grotten geweest en hier heel avontuurlijk geklommen en geklauterd. Jeetje wat was het allemaal smal! En ontbeten met olfianten! Deze mochten we ook voeren en als klap op de vuurpijl kregen we nog een knuffel van ze, wat was dat leuk!

Ook hebben we de Zuid-Afrikaanse temperaturen mogen ontdekken, een weekend met 36 graden! We hebben die dagen een bustour gedaan, langs verschillende stranden, langs een wijnproverij, een Township tour gedaan en gewandeld in de Kirstenbosch gardens.

Afgelopen 15 (of was het nou 16, ik haal het iedere keer door de war, haha) was het weer volle maan. Iets wat je echt gedaan moet hebben als je daar de kans voor krijgt is een Full moon hike op Lion's head. Dit hebben we dan ook gedaan. Vanuit stage direct met de trein naar Kaapstad en vandaar met een taxi naar Lion's head. Het was een klim van ongeveer 1,5 naar boven. Niet vreselijk lang dus. Wel de eerste keer dat ik een berg heb beklommen, dus het was een ervaring. Boven aangekomen kun je genieten van de prachtige zonsondergang aan de ene kant van de berg en het mooie van deze specifieke hike is dat je dan heel snel naar de andere kant van de berg loopt, om daar te genieten van de volle maan die opkomt. Al snel werd het erg koud en zijn we naar beneden gegaan. Dezelfde klim die je op de heenweg hebt moeten doen (in het licht) moet je dan doen in het donker. Iedereen zaklampen aan en gaan!

Zoals ik al eerder zei: een maand met veel vakantie. Living the good life was namelijk nog niet voorbij.
Afgelopen week zijn we weer op vakantie geweest, we kunnen er maar geen genoeg van krijgen. We hebben een tour gedaan die begon in Johannesburg, door Swaziland en eindigde in Durban.
Zaterdag 19 april vlogen we in de ochtend naar Johannesburg, omdat we erg moe waren van het vroege opstaan hebben we die dag niks gedaan, de volgende dag echter wel: een city tour in Joburg. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik erg blij ben dat ik in de buurt van Kaapstad zit, want Kaapstad is toch wel stukken mooier dan Joburg.
Die maandag was het zo ver, de tour zou beginnen. Iedereen moest om 7:40 op de afgesproken plek zijn, zo braaf als dat we waren stonden we daar dan ook. Helaas wel als enige... Het bleek namelijk achteraf dat de locatie veranderd was. In totale paniek (de zagen het al voor ons dat we niet meer mee mochten, etc.) gebeld en iemand zou ons komen halen. Al met al hebben al die mensen 1,5 uur op ons drieën moeten wachten tot wij er waren. We schaamden ons diep. We zijn door verschillende provincies van ZA gereden, onder andere Mpumalanga en hebben onwijs veel mooie dingen gezien. Gewoon te veel om op te noemen. Als ik weer terug ben ik Nederland ga ik zeker een fotoalbum maken en kunnen jullie hiervan genieten! Het hoogte punt van deze week was toch echt wel het Krugerpark. Wauw wat hebben we daar veel prachtige dieren gezien. Ik heb mogen genieten van de volledige BIG 5, daarbij nog Zebra's, giraffen, impala's, kudu's en vele mooie vogels. Het is zo'n ervaring als je ineens oog in oog staat met een enorme mannetjes olifant die de weg wil oversteken. Prachtig! Woorden kunnen dit niet beschrijven.
Verder in Swaziland geweest (ik ben inmiddels in het trotse bezit van een aantal stempels in mijn paspoort) en daar een village visit gedaan en lekker geluierd bij het zwembad. Overdag is het daar heerlijk warm, maar 's nachts! Mijn hemel, wat is het dan koud in je tentje! Ik heb ook zeker na deze week besloten dat ik nooit meer in m'n leven ga kamperen! Ik wil luxe!
Wij eindigden de tour in Durban en ik vloog de volgende ochtend (afgelopen maandag) terug naar Kaapstad. Sanne en Julie genieten nog van een paar daagjes in Durban (Leuk feitje: in Durban wonen zoooo veel Indiërs, als India ooit weggevaagd wordt van de kaart, wordt Durban het nieuwe India)

Ik geloof dat ik weer helemaal bij ben met mijn avonturen. Nog 1,5 maand en dan zit mijn avontuur er al weer op! Eerst nog een maandje hier en dan mag ik de laatste twee weken hier genieten samen met vriendlief!

Ook is onze to-do lijst bijna helemaal afgewerkt, nog een stuk of 5 dingen en dan hebben we alles gedaan wat we wilden doen. Dan kan ik vervolgens aan een nieuw lijstje met Rick beginnen, uiteraard sleep ik hem overal mee naartoe om van alles te laten zien va dit prachtige land.

Het is het allemaal zeker waard!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xenia

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1026
Totaal aantal bezoekers 3245

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Mijn Zuid-Afrika avontuur

Landen bezocht: