Het is bijna zover... - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Xenia Batum - WaarBenJij.nu Het is bijna zover... - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Xenia Batum - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover...

Blijf op de hoogte en volg Xenia

17 Februari 2014 | Nederland, Bovenkarspel

Het is al bijna zo ver, over twee dagen begint mijn grote avontuur: lesgeven op een basisschool in een klein dorpje net onder Kaapstad, Fish hoek genaamd.

Afgelopen weekend heb ik goed afscheid genomen van vriendinnen en familie. Nu moet ik toch echt eens goed beginnen aan het inpakken. Bijna alle kleding zit in ieder geval in mijn koffer (zomerkleding is erg belangrijk natuurlijk, gezien de lekkere tempareturen daar!), verder ben ik bezig met de laatste was draaien en dit nog in mijn koffer aan het stoppen. Verder stop ik iedere dag weer allerlei andere benodigdheden in m'n koffer, zo werk ik langzaam maar zeker mijn lijstje af.

Gelukkig reis ik niet alleen, maar samen met twee medestudenten. Samen kunnen we elkaar helpen en geruststellen. Ik ben zeer benieuwd wat mij/ons daar allemaal te wachten staat. Want buiten het lesgeven staat het land en het gebied verkennen uiteraard ook hoog op onze lijst! Veel foto's maken, genieten en ervaring op doen!

De zenuwen beginnen nu toch echt wel te komen, deels gezonde spanning, maar deels ook omdat ik ten eerste nog nooit zo lang van huis ben weggeweest. Het is niet zomaar wat, 3,5 maand aan de andere kant van de wereld verblijven. Bovendien weet ik nog niet precies wat ik kan verwachten daar.

Desondanks weet ik dat ik een fantastische ervaring tegemoet. Ik ga er flink van genieten en laat alle ervaringen en indrukken op me af komen. Alles komt goed, of zoals ze in Zuid-Afrika zeggen: alles sal recht kom!


  • 17 Februari 2014 - 22:39

    Rob En Anita Streutker:

    Lieverd, we hebben het zondag al gedaan en gezegt maar nogmaals heel veel plezier daar in Zuid Afrika en ga er lekker van genieten op je avontuur. Laat het allemaal op je afkomen en het zal je allemaal lukken daar met die kindjes. We blijven je volgen op je avontuur. Pas goed op jezelf! Dikke kus Rob en Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Xenia

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 3259

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Mijn Zuid-Afrika avontuur

Landen bezocht: